شرکت فاطررسا نور

ساخت وبلاگ

آیا تا بحال به پریزهای مربع شکل دارای جک دقت کرده اید؟ به این پریزها معمولاً وال پلیت (wall plate) گفته می شود. انواع مختلفی از وال پلیتها برای کاربردهای مختلف وجود دارد. هر اتاق جهت راه اندازی کابل مناسب، تقریباً به یک وال پلیت نیاز دارد. در کاربرد FTTx، وال پلیت های فیبر نوری یک جزء ضروری جهت محفوظ کردن لینک فیبر نوری از گردو غبار و صدمه و آسیب می باشد. در این مقاله سعی شده است به برخی از جزئیات در مورد وال پلیت فیبر نوری پرداخته شود.
وال پلیت های فیبر نوری

وال پلیت چیست؟
وال پلیت که پریز دیواری، خروجی ایستگاه کاری یا خروجی ایستگاه نیز نامیده می شود، یک صفحه ای فلزی یا پلاستیکی است که معمولاً بر روی دیواری نصب می شود.(گاهی اوقات ممکن است در کف یا سقف نیز نصب شود.) هر وال پلیت دارای یک یا چند جک می باشد. هر جک به عنوان پریز کانکتور جهت اتصال فیزیکی یا الکتریکی به سیستم کابل کشی شبکه استفاده می شود. با توجه به نوع شبکه، وال پلیت ها به دو نوع وال پلیت مس و فیبر تقسیم می شود . از آنجا که امروزه بیشتر از شبکه های فیبر نوری استفاده می شود، ما مجبوریم که اطلاعات بیشتری راجع به وال پلیت های فیبر نوری کسب کنیم.

انواع وال پلیت های فیبر نوری
وال پلیت فیبر نوری به منظور ایجاد ارتباط بین دو فیبر نوری طراحی شده است. بر اساس انواع آداپتور، نوع فیبر، تعداد و جهت پورت، وال پلیت فیبر نوری دارای طبقه بندی مختلف می باشد.

طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس آداپتور
عموماً از چهار نوع آداپتور فیبر نوری در شبکه استفاده می شود که بر همین اساس آداپتورهای نصب شده بر روی وال پلیت نیز در انواع مختلفی می باشد. آداپتورهای SC، LC،FC و ST از انواع رایج اداپتور فیبر می باشد. وقتی که شما به دنبال وال پلیت مناسب هستید کافی است کانکتورهای فیبر خود را چک کنید تا متناسب با آنها وال پلیت خود را انتخاب کند.
طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس آداپتور

طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس تعداد پورت
هر وال پلیت بطور معمول تا چهار پورت را در خود جای می دهد. در منازل شخصی، نوع تک پورت برای کاربرد FTTH بکار گرفته می شوند. در ساختمان های اداری نیز نوع چند پورت برای کاربرد FTTD مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این در مواقع خاص بسته به نیاز می توان از پورت های ترکیبی با اداپتورهای مختلف استفاده کرد.

طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس تعداد پورت

طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس جهت پورت
جهت پورت، معیار دیگری برای طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری می باشد. با استفاده از جهت های صحیح می توان از لینک نوری در محیط های مختلف، حفاظت نمود. سه نوع مرسوم آن شامل پورت مستقیم، جعبه شکل و زاویه دار می باشد.

طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس جهت پورت

طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس نوع فیبر
کابل های فیبر نوری بر اساس فیبر های مختلف ساخته می شوند. متناسب با نوع استقرار و راه اندازی فیبر، وال پلیت فیبر نوری Single-mode ،با نام OS2 و Multi-mode با نام OM1،OM2، OM3 و OM4 از یکدیگر متمایز می شوند. از وال پلیت فیبر نوری Single-mode برای اکثر پروژه های FTTx استفاده می شود.

مراحل نصب وال پلیت فیبر نوری
در اینجا مراحل نصب مدل جعبه شکل وال پلیت برای مثال آورده شده است:
مرحله ی 1- تعیین محل نصب بر روی دیوار: محل نصب را با یک مداد بر روئی دیوار علامت گذاری کنید.
مرحله ی 2- از الگو جهت تعیین محل سوراخ استفاده کنید و آن را با علامت گذاری که در مرحله ی 1 انجام داده اید مطابقت دهید.
مرحله ی 3- خطوط را دنبال کرده و با استفاده از یک دریل سوراخ را ایجاد کنید.
مرحله ی 4- وال پلیت را بر روی دیوار گذاشته و با محل نصب مطابقت دهید.
مرحله ی 5- با استفاده از پیچ های مربوطه آن را بر روی دیوار نصب کنید.

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : کارگیری وال پلیت, کاربرد FTTx, وال پلیت wall plate, وال پلیت فیبر نوری, لینک فیبر نوری, وال پلیت چیست, انواع وال پلیت فیبر نوری, طبقه بندی وال پلیت, نصب وال پلیت فیبر نوری, شرکت فاطررسانور, شرکت فاطر رسا نور, شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 221 تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 22:28


شرکت Colt Technology خط جدید uCPE را روی پلت فرم Ensemble Connector شرکت ADVA راه اندازی می کند. استفاده از Ensemble Connector باعث می شود colt شبکه NFV را تقویت کند و سرویس های مقرون به صرفه ای را ارائه دهد، مخصوصاً برای نرم افزار های ثالث و VNF ها. این پلت فرم از ZTP این خدمات را نیز پشتیبانی می کند. ادامه...
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : راه اندازی uCPE, پلت فرم Ensemble Connector, شرکت Colt Technology, خط uCPE, شرکت ADVA, شبکه NFV, اکوسیستم سرور, محیط کلود, شرکت colt, اخبار فیبرنوری, ارائه کننده تجهیزات فیبر نوری, مشاور پروژه های فیبر نوری, طراح پروژه های فیبر نوری, مجری پروژه های فیبر نوری, فیبرنوری فاطر, فیبر نوری فاطر, فاطررسانور, فاطر رسا نور, فاطر رسانور, , نویسنده : میثم fiber بازدید : 230 تاريخ : يکشنبه 23 دی 1397 ساعت: 5:45


امروزه کابل فیبر نوری درصد بالایی از تقاضای بازار را به خود اختصاص داده است. در مقایسه با کابل های مس، کابل های فیبر نوری دارای سرعت بیشتری بوده و سبک تر می باشند. استقرار و راه اندازی فیبر نوری مزیت هایی برای مردم به ارمغان آورده اما معایبی را نیز با خود به همراه داشته است. فیبر نوری به راحتی در معرض شکستگی و آلوده شدن به گرد و غبار، مایعات و سایر آلودگی های دیگر قرار می گیرد. از این رو، کابلهای فیبر نوری باید به گونه ای طراحی شوند که با شرایط محیطی مختلف سازگار باشند. کابل فیبر IP67 نوعی از کابل فیبر نوری است که به ویژه دارای قابلیت ضد گرد و غبار و ضد آب می باشد.

این مقاله شما را با این کابل خاص بیشتر آشنا می نماید.

مفهوم IP67
زمانی که نام کابل فیبر نوری IP67 را می شنوید، ممکن است برای شما سوال شود که مفهوم IP67 چیست؟ در واقع، "IP" یک امتیاز تعریف شده توسط استاندارد بین المللی IEC 60529 می باشد. IP مخفف inteational protection است که میزان مقاومت و درجه ی حفاظت در برابر نفوذ گردو غبار، رطوبت و آب در محفظه ی الکتریکی ، جسم سخت و تماس تصادفی با سایر موارد را طبقه بندی می نماید. کد IP همچنین شامل دو عدد مانند IP67 نیز می باشد. عدد اول نشانگر حفاظت در برابر جسم سخت خارجی و عدد دوم نشانگر مقاومت در برابر نفوذ آب می باشد.

در جدول زیر رده بندی کدهای IP نشان داده شده است. اگر به جای هر عدد یک “X” نمایش داده شود بدین معناست که آن محصول در آن رده آزمایش نشده است. عدد صفر به معنی عدم هر گونه مقاومت و حفاظت می باشد. بنابراین IP67 یعنی این کابل در سطح بالایی از مقاومت در برابر گرد و غبار و غوطه وری موقت در آب دارد.

جدول رده بندی کدهای IP

ساختار کابل فیبر نوری IP67
پچ کورد فیبر نوری IP67 شامل یک فیبر نوری معمولی و یک کانکتور مخصوص IP67 می باشد. کانکتور IP67 بر اساس کانکتورهای معمولی با روکش آلومینیومی با مکانیزم خاص طراحی شده است. پوسته ی محافظ از ورود گرد و غبار و آب به داخل کانکتور جلوگیری می کند. تصویر زیر ساختار یک کانکتور IP67 LC duplex را نمایش می دهد.

ساختار کابل فیبر نوری IP67

انواع کابل IP67
با توجه به کانکتوری که در هر سر کابل استفاده شده است، کابل فیبر نوری IP67 را می توان به دو دسته تقسیم کرد. یک نوع از آن به کانکتور IP67 در هر دو سر مجهز شده است و نوع دیگر در یک سر خود دارای کانکتور IP67 می باشد. خروجی کابل فیبر نوری IP67 همچنین برای اتصالات با چگالی بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع کابل IP67

کاربرد
روکش مستحکم pu و ساختار single-mode apc armored کابل ip67 سرعت انتقال داده 1 gbps در کاربردهای پهن باند را فراهم می کند که نسبت به پچ کوردهای استاندارد فیبر 9/125μm ، پنج برابر سریع تر است. افت عبور پائین کانکتور IP67 به دلیل اتصال و جداسازی آسان، نصب و جداسازی میسر شده است. طراحی مبتنی بر استاندارد IEC60603-7 آن باعث شده است بتوان آن را در سیستم های مشابه دیگر استفاده نمود. کابل IP67 اغلب در تجهیزات تست LAN، FTTH، FTTA، تجهیزات مستقر در محل اتصال در خیابان، ارتباطات رادیویی از راه دور، نصب خاکی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه گیری
کابل فیبر نوری IP67 سطح حفاظت بالایی برای فیبر نوری در برابر گرد و غبار و آب در محیط با شرایط دشوار را ارائه می دهد.استفاده از کابل های فیبر IP67 در این مکان ها موجب تضمین لینک داده های شما می گردد.کانکتورهای این کابلها در حال حاضر در انواع LC، SC، ST و FC می باشند.

 
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : کابل فیبر نوری,مفهوم IP67 ,ساختار کابل فیبر نوری IP67,انواع کابل IP67,کاربرد کابل IP67,شرکت فاطررسانور,شرکت فاطر رسا نور,شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 202 تاريخ : 16 دی 1397 ساعت: 1:23



نوکیا می گوید قصد دارد FTTH و فناوری 4.5G و 5G را برای شرکت سوداتل فراهم کند تا آنها بتوانند آن را برای انجام زیرساخت های شهر خارطوم پایتخت سودان به اجرا در بیاورند. سوداتل آزمایشگاهی راه اندازی خواهد کرد تا برای سال 2020 و پیاده سازی پروژه آمادگی کامل پیدا کند. ادامه...
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : نوکیا, شرکت نوکیا, همکاری نوکیا با سوداتل, نسل بعدی پهنای باند , شبکه های فیبر نوری, فناوری 4,5G و 5G , الگوریتم های کد گذاری, FTTH , فناوری PON , اخبار فیبرنوری,ارائه کننده تجهیزات فیبر نوری, مشاور پروژه های فیبر نوری, طراح پروژه های فیبر نوری, مجری پروژه های فیبر نوری, فیبرنوری فاطر, فیبر نوری فاطر, فاطررسانور,فاطر رسا نور, فاطر رسانور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 184 تاريخ : 9 دی 1397 ساعت: 4:19


برای پاسخگویی به الزامات مورد نیاز برای توان عملیاتی و پهنای باند بیشتر، 40Gigabit Etheet به روندی برای انتقال داده ها تبدیل شده است. یک سری از تجهیزات 40G برای دستیابی به اتصال یکپارچه در شبکه 40G طراحی شده است. دستگاه هایی مانند فرستنده و گیرنده 40G فیبر نوری و کابل اتصال مستقیم 40G به طور گسترده ای برای انتقال با سرعت بالا استفاده می شود. کابل اتصال مستقیم ‎(DAC) 40G‏ راهکاری بهینه برای اتصال برد کوتاه می باشد. می توان این کابلها را در دو دسته ی کابل اتصال مستیم مس و کابل های اکتیو نوری (AOC) تقسیم می شوند.

تمرکز این مقاله بر روی معرفی برخی از راهکارهای ‏40G QSFP+ AOC‎ جهت بهبود شبکه می باشد.

اطلاعات عمومی کابل های اکتیو فیبر نوری (AOC)
AOC یک تکنولوژی کابل کشی است که ورودی الکتریکی را به عنوان یک کابل مس سنتی اما با استفاده از کابل فیبر نوری بین کانکتورها، دریافت می کند. در انتهای کابل، سیگنال الکتریکی به نوری، جهت بهبود سرعت و فاصله عملکرد کابل بدون به خطر انداختن سازگاری با رابط های الکتریکی استاندارد، تبدیل می شود.AOC بصورت اختصاصی برای ارتباطات داده چند بانده کوتاه برد و کاربردهای اتصالات داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل از فیبر نوری مالتی مد، تراشه کنترل و کانکتورهای مختلف که یک سر آن کانکتور ‏QSFP+‎ و سر دیگر آن QSFP+، SFP+، LC یا کانکتور های دیگر است، ساخته شده است.

اطلاعات عمومی کابل های اکتیو فیبر نوری (AOC)

دلایل انتخاب ‎40G QSFP+ AOC
با این حال، چرا اغلب ما از 40G QSFP+ AOCبه جای ماژول ‏40G BASE-SR4 QSFP+‎ استفاده می کنیم؟
در واقع 40G QSFP+AOC دارای مزایای زیادی است که شما را به استفاده از آن علاقه مند خواهد کرد. اولین مزیت، هزینه ی پائین تر آن نسبت به ماژول است چرا که AOC موجب صرفه جویی در پچ کوردهای اضافی فیبر می شود. هرچند که این برای فاصله ی انتقال مشابه استفاده می شود، عملکرد تکرار و قابلیت تبادل 40G AOC بهتر از ماژول 40G BASE-SR4 می باشد. به عنوان مزیت سوم، تحت آزمون four-quadrant که در آن حفظ بهترین عملکرد محصول در ولتاژ و دمای بسیار بالا یا بسیار پائین تست می شود، AOC برای پاسخگویی به تمام این نیازها تائید صلاحیت شده است.

راهکار 40G QSFP+ AOC
در اینجا برخی از راهکارهای مشترک 40G QSFP+ AOCکه در بازار مورد استقبال قرار گرفته، آورده شده است.

راهکار 1: 40G QSFP+ to QSFP+ AOC
در انتهای AOC کانکتور ‏QSFP+‎ استفاده شده است تا داده ی 40G را انتشار دهد. حداکثر مسافت قابل پشتیبانی 100 متر است. این کابل اکتیو فیبر موازی 40 گیگا بیت بر ثانیه، کابلی است که داده 4×10 گیگابیت را بصورت موازی و بدون خطا بر روی کابل ریبون مالتی مد فیبر نوری انتقال می دهد.

راهکار 1: 40G QSFP+ to QSFP+ AOC

راهکار2: 40G QSFP+ to 4xSFP+ AOC
کابل اکتیو ‏QSFP+‎ به ‏4x SFP+‎ (یک سر آن کانکتور ‏QSFP+‎ و سر دیگر چهار کانکتور ‏QSFP+‎) یک کابل breakout( کابل فیبر نوری که شامل چندین کابل سیمپلکس فیبر نوری می باشد) است که راهکار اتصال داخلی مقرون به صرفه و حرفه ای برای ادغام ‏40G QSFP+‎ و ‏10G SFP+‎ بین آداپتورها، سرورها و سوئیچ ها ارئه می دهد. کاربران می توانند AOC را بین پورت های ‏QSFP+‎ قابل استفاده بر روی سوئیچ های 40G نصب کرده و تا چهار ‏upstream 10G QSFP+ enabled switches‎ را تغذیه نمایند.


راهکار2: 40G QSFP+ to 4xSFP+ AOC

راهکار 3: 40G QSFP+ to 8xLC AOC
این کابل AOC هم یک کابل breakout است که در یک سر آن کانکتور ‏40G QSFP+‎ و در سر دیگر آن هشت کانکتور LC قرار دارد. این کابل یک راهکار اتصال داخلی با کارایی بالا و مصرف برق کم با پشتیبانی از اترنت 40G است که با ‏QSFP+‎ MSA و IEEE P802.3ba 40GBASE-SR4 سازگار می باشد. این کابل مجموعه ای از 4 خط full-duplex می باشد که هر خط قادر به انتقال 10G بوده و در مجموع دارای نرخ بیت 40Gbps می باشد.

راهکار 3: 40G QSFP+ to 8xLC AOC

نتیجه گیری
w همراه با محبوبیت 40G Etheet، بازار 40G QSFP+ AOC در طول سالها در حال رشد می باشد. این قطعاً بهترین انتخاب برای انتقال سرعت بالا در مسافت های کوتاه است. علاه بر این اگر شما به دنبال پهنای باند بالاتر AOC ها هستید، 100G QSFP28 AOC و 120G CXP AOC پاسخگوی نیاز شماست.

 
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : کابل های اکتیو فیبر نوری,AOC,دلایل انتخاب ‎40G QSFP, AOC,راهکار 40G QSFP, AOC,شرکت فاطررسانور,شرکت فاطر رسا نور,شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 181 تاريخ : 2 دی 1397 ساعت: 4:18